Communicator telefonie

Ik weet niet hoe het bij anderen is maar bij veel bedrijven is men overgeschakeld van vaste toestellen met landlijnen naar een systeem waarbij men bv Microsoft Communicator gebruikt om telefoongesprekken te voeren.  Dit uiteraard in het kader van meer efficiency en kostenreductie. Laatst viel het me hierbij op dat telefoongesprekken tegenwoordig heel anders beginnen dan vroeger.

Als men belde dan ging dat vroeger min of meer van: `Goedendag met XXXX spreek ik met YYYY ? `
Of bij het opnemen: `Met XXXX, met woe spreek ik ?`
En vervolgens barste het gesprek los.

Tegenwoordig met Communicator gaat het meer van….

`Hello, hello, … can you hear me….can you hear me…`
Daarna altijd wat gerommel van iemand die met zijn headset zit te rommelen.
Of na enige tijd de boodschap: `Oh,…  sorry, my microphone was on mute, ….’

Een andere smeekbede is de vraag: `Could you please mute the internal microphone in your laptop.  I can hardly hear what you are saying because you are picking up too much surround sound` .

Ook altijd vermakelijk is de situatie waarin jij wel de andere kant kunt horen maar zij jou niet omdat bij jou de microphone op mute staat en dat altijd even duurt voor je dat door hebt.

Al met al altijd heel wat gerommel voor je op je gemak kunt praten.

Hierbij wordt je als het ware aan de spreuk herinnerd die een ex-collega regelmatig hanteerde: ‘Vroeger was het goed, … nu is het beter, …… was het maar weer goed`.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *